26 février

A Liquid Big Data Platform uses cloud technology and agile ways of working to enable organisations to share and analyse large volumes of data together for their mutual benefit. If this model is scaled to a global level where any organisation (both large and small) anywhere in the world could use it collaboratively, what new … Continue reading The Liquid Big Data Platform – a digital business model for all organisations?

25 février

New research led by researchers at the University of Birmingham, alongside teams from the universities of Cambridge, Leeds and Manchester, has identified key factors that drive blood cell development by recapitulating this process in a culture dish. Cells with the ability to give rise to blood are normally specified in the early embryo over a number of developmental stages and eventually form blood stem cells that are maintained for life and generate trillions of blood cells every day. By...

24 février

À ce jour, on note deux grands axes d’entrée dans la dématérialisation. Le premier est un axe administratif qui recouvre la chaîne de facturation financière à travers le protocole PESV2, la recherche d’économie, la rationalisation et la réduction des délais de remboursement. La majorité des hôpitaux s’est engagée sur cet axe et est en passe de parvenir à de bons résultats.

23 février

Companies need to provide consumers with the most competitive options. In order to do so, these firms should have an idea of what their rivals offer in terms of services, accessibility and financial opportunities. However, there are some elements of engineering healthcare insurance policies and public offerings that need to make a proactive stance toward customer retention. If premiums are constantly on the rise, or client care is lacking, businesses will see increased recidivism and encounter...

Près de 2,5 millions de français vivraient dans de déserts médicaux. C’est à partir de ce constat et de son expérience médicale internationale, qu’une entreprise française s’est lancée un pari ambitieux  « un médecin partout, tout le temps ». C’est aussi la promesse de Franck Baudino, président de la startup H4D, au parcours assez atypique. Avant d’être entrepreneur, il a été urgentiste, médecin de campagne et ces deux dernières expériences l’ont largement inspiré dans le lancement de son...

Recevez régulièrement une sélection d’actualités Data & Santé.

SERVICES

CLIENTS